Who I want to meet gambar orang yang tengah melihat profile anda

15 August 2008

Ramai yang tertanya² macam mane aku buat friendster aku boleh letak gambar orang yang tengah tengok atau view profile Friendster aku aku kat who I want to meet section. So hari ni aku nak bagitau trick dia. Ape yang anda perlu kan adalah sedikit masa dengan kesabaran.

Sebelum itu anda mestilah dah habis baca macam mane nak buat external linker untuk Frindster.

Ada 2 section code:
  1. Javascript
  2. CSS

Untuk javascript masukkan code ini

Copy atau Download code ini..

Untuk CSS pulak masukkan code ini
#viewerpic img {
height: 100px;
width: 100px;
border: 2px #97B6CA solid;
filter:alpha(opacity=100);
-moz-opacity: 1.0;
-khtml-opacity: 1.0;
opacity: 1.0;
}

#viewerpic a:hover img {
filter:alpha(opacity=70);
-moz-opacity: 0.7;
-khtml-opacity: 0.7;
opacity: 0.7;
}

dan last sekali pastikan kat Who I want to meet ade code ni:
<div id='viewerpic'>

code ini akan memastikan dimane gambar tu akan muncul.. kalau ade nak letak caption lain la.

3 comments

  1. Sorry aku baru update <div id='viewerpic'>

    ReplyDelete
  2. nape gambar tu x kluar pun...aku gune yg div id='viewerpic'..pas tu yg css editor tu nk paste kat mne?aku paste kat customize page tu kat bawah sekali..bolet ke macam 2?n lagi satu..yg java scrip ti nk paste kat mne?wat mase ni aku baru paste css editor..aku x wat copy lagi java scrip...

    ReplyDelete
  3. yang javascript tu pastu kat external javascript files. kalau tak tahu kat mane baca thread pasal external linker http://musafircyber.blogspot.com/2008/09/friendster-trick-external-linker.html

    ReplyDelete